Suzuki

Att snabbt, enkelt och konsekvent kommunicera med återförsäljarledets kunder är alltid viktigt. Mediascreen fick uppdraget att implementera ett system för Suzuki och deras återförsäljare i hela landet.

Här kombinerades systemtekniken med logistiken att snabbt och enkelt distribuera och montera skärmar på ett stort antal orter geografiskt spridda över hela Sverige.

Digitala skärmar installerades på strategiska punkter i bilhallen. Skärmarna anslöts direkt via WiFi eller till det fasta nätet. På så vis sköttes driftsättningen enkelt och smidigt.

Nu kan både Suzukis huvudkontor såväl som deras reklambyrå kommunicera direkt med kunderna hos återförsäljaren. En lösning som konsekvent och tydligt hanterar både lokala som rikstäckande kampanjer.

Om företaget

Suzuki i Sverige drivs av den holländska, privatägda bilkoncernen Louwman Group och är en av de största aktörerna inom bilimport i Europa. Koncernen representerar bland annat Suzuki, Toyota och Lexus, där man är den äldsta och mest framgångsrika importören. Suzuki har 51 återförsäljare i Sverige.

Om uppdraget

Behovsanalys, hantera logistik för distribution och installation, programvara, övervakning, support och service.

Ryds Bilglas

Ryds Bilglas finns på 100 anläggningar över hela Sverige och är marknadsledande på reparation och byte av bilglas. Ryds Bilglas valde Mediascreen Smart som lösning för samtliga butiker i landet.

Mer om Ryds bilglas

Digital skyltning för bilbranschen

Bilförsäljning eller serviceverkstad? Vill ni visa bilar i lager varvat med kampanjerbjudanden? Oavsett vilket, är bilbranschen ett perfekt område för digital skyltning. Mediascreen reder ut vad som är mest effektivt för ert företag.

Digital skyltning för bilhallar